Pazar

Yanıyoooorrr, yanıyooor HaydarPaşa yanıyooooor!! İstanbul'un ciğeri yanıyor


 Ben bu yazıyı yazarken sebebi henüz belirlenememiş olsa da, artık Haydarpaşa'nın çatısı yok.

 Güzelim bina İstanbul'un gözleri önünde yanıyor, denizin hemen kenarında bulunan binadaki yangın bir türlü söndürülemiyor.
Çıkış sebebi belli değil evet, peki çıkış amacı belli mi acaba? Bina tamamiyle yanmamış Allahtan.
Bir haber sitesi yazıyor
" Yangına önce karadan itfaiye ekipleri müdahale etmeye çalıştı. Ardından müdahale yetersiz kalınca bu kez denizden kosterlerle yangına müdahale edildi. Kosterlerin çalışması sonrası alevler kısa sürede söndürüldü."

Ee madem kosterler hızlıca söndürebiliyor neden anında müdahele etmediler? 
Tam da deniz kenarında aslında m2'si kaç liradır acaba? 
Otel mi, AVM mi daha çok yakışır oraya?
Umarım fazla paranoyağızdır ve yangın'ın arkasında zebaniler yoktur...



Haydarpaşa Tren Garı, 1908 yılında İstanbul ve Bağdat arasındaki Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edilen tren garıdır. Bu Gar, TCDD'nin ana istasyonudur. İstanbul'un Anadolu Yakasında Kadıköy'de bulunur. Osmanlı İmparatorluğunun son dönemlerinde Bağdat Demiryolu yanında İstanbul-Şam-Medine (Hicaz Demiryolu) seferleri de yapılmaya başlanmıştır.
Devrin Padişahı II. Abdülhamit döneminde 30 Mayıs 1906 tarihinde yapımına başlanmıştır.1908 yılında ise hizmete girmiştir. Binanın bulunduğu sahaya III. Selim'in paşalarından Haydar Paşa'nın adı verilmiştir.
Bu Binanı inşaatı, Anadolu Bağdat adı altında bir Alman şirketi gerçekleştirmiştir. Ayrıca bir Alman'ın teşebbüsüyle garın önünde mendirek inşa edilerek Anadolu'dan gelecek veya Anadolu'ya gidecek vagonların ticari eşyasını yükleme ve boşaltma işlevi için tesisler yapılmıştr. İki Alman mimar Otto Ritter ve Helmuth Conu adlı mimarlar tarafından hazırlanan proje yürürlüğe girmiş, garın yapımında Alman ustalarla İtalyan taş ustaları birlikte çalışmıştır. Birinci Dünya Savaşı sırasında gar deposunda bulunan cephanelere 1917'de yapılan bir sabotajla çıkan yangın sonucu binanın büyük bir bölümü hasar görmüştür.
Yeniden onarılan bu  bina bugünkü şeklini almıştır. 1979'da Haydarpaşa'nın açıklarında Independente adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonu meydana gelen patlamadan ve sıcaktan dolayı binanın O Linneman adlı ustanın yaptığı kurşun vitrayları hasara uğramıştır. Aslına uygun olarak yeniden onarılan bina, 1976'da geniş çapta onarılmış ve 1983'ün sonunda dört dış cepheyle iki kulenin restorasyonu tamamlanmıştır.

0 yorum:

Yorum Gönder